Kundemagasiner er viktige budbringere og påvirker i stor grad markedets oppfatninger og opplevelse av merkevaren. Uansett målgruppe og målsetting må magasinet være forankret i bedriftens merkevarestrategi. Dette er i praksis dessverre unntaket fremfor regelen. Vi bistår med rådgivning for å få frem helheten i din markedsføringsmiks.
Hvordan når du kundene dine i dag? De færreste er så spesialiserte at de kan forsvare å satse hele markedsbudsjettet på én kanal eller ett medium. Ofte blir det da et blikk på fjorårets markedsplan for å finne ut hvilke medier og flater man skal benytte – også i år – for å nå de viktigste målgruppene. Har du en forretningsform der du hele tiden jakter på nye kunder og tidligere kunder ikke er viktige, kan du slutte å lese her.
Har du en eksisterende kundegruppe som både er viktig for omsetningen og for å bygge opp under bildet av merkevaren din, kan du derimot gjerne lese videre. Om kundemagasiner. Vi snakker kundepleie på fint papir, med interessant innhold, eksklusive medlemstilbud og mulighet for verving av nye medlemmer.
Du kjenner jo kundene dine fra før – du vet hvilke produkter eller tjenester du selger til dem, hvilke de liker best og så videre. Det betyr at du kan skreddersy et kundemagasin der innholdet bygger opp og forsterker bildet av merkevaren din. I et kundemagasin kan du gi kundene dine bekreftelse på at de gjør et godt valg når de handler med deg. Du kan få dem til å føle seg spesielle fordi det kun er kundene dine som får dette bladet – og innholdet gir dem tilbud » alle de andre» ikke får tilgang til. Du kan gjøre kundene dine enda viktigere ved å slippe nyheter til dem før resten av landet får vite det, invitere dem på eksklusive samlinger og show.
Vil du vite mer om hvordan kundemagasiner kan fungere som en naturlig del av markedsføringsmiksen din? Du finner kontaktskjemaet ved å klikke her.