Historie

ARTKO ble grunnlagt da DM var etablert som en effektiv markedsføringskanal i 1976.

Siden den tid har vi fulgt våre trykksaker fra produksjon og helt fram til leseren. Våre medarbeidere har opparbeidet solid kompetanse om trykking og distribusjon, noe som har gjort oss til en foretrukken leverandør. Vi tilstreber hele tiden å følge med på utviklingen i bransjen, slik at vi fremstår som en innovativ og moderne organisasjon.

Det trykte ords død har blitt nevnt med økende styrke siden den digitale revolusjonen begynte med Microsofts nettleser som ble introdusert i 1995. Den gang hadde nettet 30 millioner brukere – i dag er nettet allemannseie. Som kommunikasjonskanal er naturligvis internett og e-post fantastiske redskaper. Like fullt står vi på vårt; noen budskap passer bedre på trykk enn som digitale forsendelser.

Det trykte ord har en slags stille kvalitet vi savner i den mer hastige, digitale informasjonsstrømmen. En brosjyre kan legges til side og tas frem når innholdet aktualiseres – slik kan en DM fungere over lang tid. Der den «utålmodige» digitale kommunikasjonen insisterer på umiddelbar respons, ikke ulikt små barn, er det trykte ord et varig, tredimensjonalt produkt.

Det er noe eget med lukten av en fersk trykksak, det å kjenne papiret mellom fingrene; se lakkede bilder og uvante formater, spesialeffekter som foliering og utstansing – kort sagt er det mange gode grunner for å presentere kvalitetsprodukter og -tjenester på papir.

Vi har spesialisert oss på ulike trykkmetoder og har et omfattende nettverk av leverandører, både av trykksaker, spesialprodukter, -formater og -kvaliteter. Derfor kan vi skreddersy budskapet ditt slik at det fungerer best mulig overfor målgruppen din. Nettopp fleksibiliteten i tilbudet vårt er en god grunn til å benytte Artko når du skal selge via brosjyrer, DM-er, medlemsblader, bøker og magasiner.

Det er på denne bakgrunnen at din trykksak har blitt vår lidenskap.

Vil du slå av  en prat med oss, finner du kontaktskjemaet vårt ved å klikke her.