Innovasjon

Markedsføringsfaget utvikler seg raskt og konstant. Artko følger kontinuerlig med på trender og den faglige utviklingen, med ambisjon om å være en relevant rådgiver og god samarbeidspartner når din trykksak står på agendaen.

Selv om de digitale flatene har overtatt mye av den profesjonelle kommunikasjonen, skjer det en parallell utvikling innen de analoge mediene. Trykkekunsten begynte med Johan Gutenberg i 1450 og har vært i kontinuerlig utvikling siden. I dag har mye av forarbeidet til trykkeprosessen også blitt digitalisert; det finnes bl.a. førtrykk-programmer som forenkler layout, typografering og bildebehandling i forhold til før-digitalisert tid.

Hos Artko benytter vi de siste programmene, den nyeste maskinvaren og spesialisert kompetanse i alle faser av en trykkeprosess. Målet er hele tiden at den neste jobben skal bli enda bedre enn den forrige. Alle jobbene som går gjennom produksjonen hos oss, enten det er bøker, magasiner, DM-er eller spesialtrykk, skal løftes til et nivå som får kunden til å ønske at han eller hun tar også den neste jobben til våre lokaler.

I dag er jobben med å holde seg oppdatert spredt på webinarer, bransjetreff og kollegaers ønsker om å få vite mer om noe de arbeider med til daglig. I det siste tilfellet er det naturligvis mulig å benytte nettet for å finne ut hvor den informasjonen man er på jakt etter, finnes. Blant annet er både Youtube og Vimeo mye brukt for å spre videoer med informasjon om nyvinninger, også innenfor vår bransje.

Vi ser på oppdateringer og innovasjon som selvsagte deler av arbeidet i Artko. Uten en villet utvikling mot stadig bedre leveranser, stopper man til slutt opp på grunn av mangel på oppdrag. Vi har en sterk tro på at digitale og analoge medier fortsatt vil eksistere, side om side. Ulikhetene og de spesielle karakteristika ved begge medieformer gjør det fullt mulig for dem å utfylle hverandre, både hver for seg og ved parallellpublisering.

Vil du vite mer om innovasjon og oppdatering i Artko, finner du kontaktskjemaet vårt ved å klikke her.